Ο Σόιμπλε ήταν και είναι αντιπαθής στην Ελλάδα και αλλού φαντάζομαι. Ο
Μακρόν έχει στην Ελλάδα περισσότερους συμπαθούντες, ..νομίζω. Όμως και
οι δύο προσπαθούν να δημιουργήσουν ατμομηχανές ανάπτυξης στην Ευρώπη.
Όχι εσύ (Γερμανία) , αλλά εγώ προσπαθεί να αρθρώσει η Γαλλία. Δεν θέλει
λοιπόν βαγόνια που θα καθυστερούν, κατά τη γνώμη της, την επιζητούμενη
αναπτυξιακή πορεία της Ευρώπης.
Αυτά βλέπω εγώ αδαής εν πολλοίς πολίτης.
Και σκέφτομαι ότι αυτό δοκιμάστηκε με μια δυνατή Γερμανία, και δεν
μπορεί να πετύχει. Γιατί μόνη της η Γερμανία δεν μπορεί να συναγωνιστεί
Κίνα και άλλες ανατολικές οικονομίες , και μαζί με τις υπόλοιπες
ευρωπαϊκές χώρες, δεν είναι εύκολο να κινηθεί αυταρχικά , όπως
"χρειάζεται" σε τέτοιο παιχνίδι στην παρούσα συγκυρία, και το διεθνές
περιβάλλον.
Πώς να κάνεις τις ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και τις πρώην
Ανατολικές, να σκύψουν το κεφάλι και να δουλέψουν για την όποια
ατμομηχανή, ελπίζοντας σε επιβίωση ή κάποια ανάπτυξη, και αν..
Επομένως θα έπρεπε να βρεθεί άλλη λύση.
Με την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία εντός .
Τουλάχιστον για να μην υπάρχουν φασαρίες στο υπογάστριο της Ευρώπης , που έλεγαν παλιά.
Θα μπορούσαν να υπολογίσουν επίσης στο δυναμισμό αυτών των χωρών.
Αλλά ο Μακρόν και λοιποί δεν έχουν όραμα, δεν έχουν λύσεις. Απέτυχε ο Σόιμπλε σε αυτού του τύπου το σχέδιο. Άλλο;
Δεν ξέρω πως ακούγεται αλλά το έλλειμμα είναι κυρίως θεωρητικό, ανάλυσης.
Δεν υπάρχουν αναλύσεις και προτάσεις , μάλλον, από άλλους, πλην τους
λεγόμενους νεοφιλελεύθερους, που δεν ξέρω αν παραδέχονται ότι η δική
τους λύση είναι απλώς διάλυση κάθε Ευρώπης κ.λ.π.
Υπερδυνάμεις
μπλεγμένες σε πολέμους, διστάζουν με χίλιους τρόπους να προχωρήσουν σε
λύσεις, κυρίως στο πρόβλημα της Παγκοσμιοποίησης , όπως το προωθεί τώρα ο
κινεζικός δράκος..
Αν ολοκληρώσει και τον άξονα που επιχειρεί με
το BRICS τι θα γίνει;Συναρπαστικό για έναν παρατηρητή. Η αλλαγή από τον
20ο στον 21ο αιώνα.
Αλλά ο Δυτικός κόσμος της κας προέδρου της Ε.Ε. και άλλων κυρίων και κυριών δεν δείχνεται αντάξιος των προκλήσεων..
Κάθεται στη Σύγκλητο περιμένοντας, τι περιμένοντας, ήδη άρχισε τη
λαμπρή υποδοχή των λεγόμενων πάντα βαρβάρων.. Που μόνο ως πρόσφυγες δεν
μας αρέσουν.
Και οι οποίοι εν τω μεταξύ πεθαίνουν στην Συρία, στο
Αιγαίο, στα σύνορα με την Τουρκία, και όπου αλλού, για τα πουκάμισα τα
αδειανά, τα κρύα από την αδιαφορία όλων μας, που ίσως τα φοράμε ήδη κι
εμείς, ή επίκειται να τα φορέσουμε με κάποιον τρόπο.
Να μιλήσω για Brexit τώρα;Να μιλήσω .. Ποιοι θα κάνουν την ηρωική έξοδο και προς τα πού;
Το CITY; Καϋμένε κόσμε! Καϋμένε βρεταννικέ λαέ!
Θα κοιτάνε από τους ουραξονύστες τους την πόλη του Λονδίνου,
περιμένοντας μια πτήση με τα ιδιωτικά τους αεροπλάνα, ελικόπτερα, και
καθαρίζοντας τα δόντια τους με οδοντογλυφίδες τύπου Boris Johnson κ.λ.π.
Δείχνω στους μαθητές μου τη ζωηράδα του Αγγλικού κοινοβουλίου για
να τους πω ότι κάπως έτσι θα ήταν η ατμόσφαιρα στην Εκκλησία του Δήμου
στην Αθήνα του 5ου αιώνα.
Αλλά ακριβώς! Το οικονομικό παιχνίδι δεν
έμπαινε και εκεί προς συζήτηση στην εκκλησία του Δήμου! Λεπτομέρειες,
σημαντικές. καμιά φορά , ρυθμίζονταν.
Τι να σας πω:Οι δούλοι, οι
γυναίκες εκτός παραγωγής, αλλά εντός οικονομίας, οι ξένοι μοχλός
ανάπτυξης, οι γαιοκτήμονες και πολύ πλούσιοι έχουν τον κύριο λόγο, άτυπα
βέβαια στην Αθήνα, αλλού και θεσμικά, σε ένα εκλογικό σώμα που έχει
συρρικνωθεί αυστηρά στους λίγους που έχουν το δικαίωμα του πολίτη..
Μήπως είχαν δίκιο; Μήπως οι Ανατολικές χώρες και τότε δεν ήταν τόσο
μακριά στην ουσία απ΄όσο ξελαρρυγίζομαι να τονίζω εγώ στους μαθητές,
υπογραμμίζοντας τον ανατολικό αυταρχισμό-δεσποτισμό σε σύγκριση με τις
μορφές συμμετοχής στην εξουσία, στις ελληνικές πόλεις;😁
Τετάρτη 14 Αυγούστου 2019
Δευτέρα 12 Αυγούστου 2019
Πως μπορεί να είναι τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821
Νομίζω ότι χρειάζεται να αγαπήσουμε την ιστορία μας με την έννοια που το
κάνουμε αρκετοί για την οικογενειακή μας ιστορία. Ξέρουμε και
αποδεχόμαστε πράγματα καλά και άσχημα, γιατί αυτό το χ οικογενειακό μας
σύστημα μας έχει φέρει στον κόσμο, είναι οι ρίζες μας. Δεν σημαίνει ότι
πρέπει να το ωραιοποιούμε , αλλά να το κατανοούμε, να το αγαπήσουμε με
αυτήν την έννοια, ότι είναι κομμάτι μας.
Εμείς όμως επιλέγουμε τη ζωή
μας. Εμείς κάποια κομμάτια αυτής της οικογενειακής μας ιστορίας ίσως τα
αντιμετωπίσουμε με συγκατάβαση, άλλα πρέπει να τα αφήσουμε πίσω μας,
άλλα θα συντροφέψουν και εμάς.
Πολύ θα ήθελα να το βρούμε αυτό και στην
ιστορία το μάθημα, την επιστήμη, τη γνώση. Μαζί με το " πνεύμα δίκαια
κριτικό και έντιμα αυτοκριτικό" με τα οποία εύχεται να εορτάσουμε αυτήν την επέτειο ο Παντελής Μπουκάλας στο άρθρο του στην Καθημερινή (Απόψεις, 06/08/2019) δίνω έμφαση και σε αυτή
την έννοια της αγάπης και αυτογνωσίας, της κατανόησης του ιστορικού
παρελθόντος. Να το εντάξουμε επίσης το γεγονός της ελληνικής επανάστασης στο βαλκανικό, ευρωπαίκό και
παγκόσμιο πλαίσιο, τη συγκυρία.
Να μιλήσουμε για ερμηνείες, συγκρουόμενες, συμπληρωματικές. Να μιλήσουμε για την ιστορία. Γεγονότα και ερμηνείες.
Και αβίαστα έτσι θα υπάρξει ενότητα κι επικέντρωση πάνω στη μελέτη, πάνω στο διάλογο , στις διαφωνίες. Στα σχολεία, τα πανεπιστήμια, τις τηλεοράσεις, τα ράδια, το διαδίκτυο, τις συζητήσεις, την τέχνη, τα βιβλία.
Ας ελπίσουμε ότι θα αντέξει η αναζήτηση της αλήθειας, με την όποια σχετικότητα αλλά και εγκυρότητα η επιστήμη της ιστορίας αναδεικνύει, ας ελπίσουμε ότι θα βρει τρόπο να προβάλει η αυθεντικότητα ονείρων , βιωμάτων, αναζητήσεων.. Ότι θα υπερασπιστούμε αφηγήσεις που κρατάνε και την περπατησιά του Θεόφιλου, και το πείσμα του Παναγιώτη Κονδύλη, και την ψηλάφιση της οθόνης από το Διονύση Σαββόπουλου, και τα απομνημονεύματα του Φωτάκου, και του Μακρυγιάννη, με το μαστορόπουλο Σεφέρη πίσω του αενάως να μουρμουρίζει, να παραπονιέται, να ζουλεύει, και να επιχειρεί, και τα ακαταλαβίστικα απλά του Κολοκοιτρώνη, και άλλα. Σύγχρονα και παλιά, και στα σκαριά ακόμα, όπως είπε και ο βουλευτής Νίκος Βούτσης (5 Αυγούστου 2019, συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος) υπερασπιζόμενος την πολυμορφία του ιστορικού λόγου, και κάνοντας έκκληση να αφεθεί η δημόσια ιστορία να αναδείξει την ποικιλία και τη ζωντανή της δράση στη μνήμη αλλά και στην κρίση για το παρόν και το μέλλον.
Να μην αφήσουμε να πάρουν το πάνω χέρι αυτοί που αναζητούν βράχους για να σκοτώσουν πηγές ποταμών.
Όπως έφυγε λοιπόν ο Σεφέρης την ημέρα εκείνη του Ευαγγελισμού του 1971 και πήγε στο Σούνιο, ή καλύτερα, πιο πιστά για ό, τι ίσως μας περιμένει, όπως έψαχνε ο παππούς να νοιώσει την Έξοδο, στην αναπαράστασή της στο Μεσολόγγι , και δεν το κατάφερνε μέχρι που άκουσε τον τυφλό διακονιάρη, που έπαιζε λύρα καθισμένος καταγής στο δρόμο να λέει το μοιρολόι της Εξόδου, και είπε "έτσι ήτανε " στον μικρό του εγγονό, αφού άκουσε το τραγούδι όρθιος, βουβός και κλαίγοντας.
Ήτανε Δεκέμβριος του 1911 που έγραψε ο Γιάννης Βλαχογιάννης αυτό το μικρό διήγημα. Έναν αιώνα πριν, ακριβώς!
Ε, σκεφθείτε τώρα που κάθε βίωμα έχει χαθεί στις πίσω μας σελίδες, κάθε μάρτυρας της εποχής έχει προ πολλού πεθάνει. Θα πρέπει να τα καταφέρουμε με άλλα εργαλεία. Και να τα καταφέρουμε καλά!
Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019
Hommage a Dimitris Papaioannou
Το 2004, και πιο πριν, ήμουν κι εγώ μία από τις φωνούλες που εξέφραζαν την αντίθεσή τους στους Ολυμπιακούς αγώνες, την προετοιμασία τους, τον τρόπο
που έγινε, και το τι φαινόταν ότι θα αφήσει πίσω της..
Εκτός από ένα πράγμα, δύο μάλλον, τελικά:Την τελετή έναρξης και λήξης, και μια αμφιθυμία απέναντι στους εθελοντές.
Ήμουν ακριβώς 43 χρονών, καλοκαίρι στην Παλαιά Επίδαυρο , κλεφτά σε ένα ξενοδοχείο τις είδα, κατασυγκινημένη. Νομίζω έκλαιγα σε πολλά σημεία με λυγμούς. Ήμουν περήφανη για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου! Πολύ περήφανη! Σαν να ήταν παιδί μου. Σαν όλα αυτά που δεν θα μπορούσα να ζήσω και να κάνω εγώ ποτέ, και ίσως ήθελα, αδιόρατα..Η δημιουργία, η ευφορία της, στη ζωή και την τέχνη.. Αυτό το παιδί, που το παρακολουθούσε ο αδελφός μου το 1986 με την κοπέλα του , και γύριζε σπίτι και μου έλεγε ότι οι θεατές ήταν λιγότεροι από την Ομάδα Χορού! Αυτό το αναστατωτικό Κοντροσόλ στο Χάος!
Όχι για τις τελετές αορίστως,λοιπόν, ήμουν υπέρ, αλλά για τις τελετές που οργάνωσε ο Παπαϊωάννου, γι αυτή την επιλογή του από τη Γιάννα Αγγελοπούλου, που έκανε κάποιος από το επιτελείο της φαντάζομαι, και που δεν ήταν καθόλου αυτονόητη τότε..
Παρόλες τις επιμέρους αντιρρήσεις για διάφορα σημεία αυτών των τελετών, ήταν κάτι πολύ όμορφο, δυνατό, αναζωογονητικό, "΄ένας κόσμος μικρός και μέγας", ταυτόχρονα, πέρασε από μπροστά μας, σοφός και δροσερός, μειδιών και πλακατζής, αισθαντικός και πνευματικός.. Διαπαιδαγώγησαν με το ύφος και το περιεχόμενο τους αυτές οι τελετές ..
Και κυρίως ανταποκρίθηκαν εντελώς στο σκοπό της επικοινωνιακής περίστασης .
Δηλαδή πως θα δείξουμε τη χώρα μας με τον καλύτερο τρόπο στους ξένους, σε όλη την υφήλιο! Ιστορία, λαό, αξίες..
Πήρε και η γενιά του ΄30 με την ελληνικότητα, την εκδίκησή της , το τερμάτισε ο Παπαϊωάννου!
Και μια γενιά νέων, όπως η ανηψιά μου, τότε συμμετείχε στον κόσμο των εθελοντών, και θαύμασα την αγάπη, την αφοσίωση, την ελπίδα, την αυταπάρνηση.
Και έπειτα μπήκε κι αυτή στη γενιά των 700 ευρώ, και στην ανεργία αυτής της γενιάς, και στα χειρότερα, και στον αγώνα της ζωής σήμερα, πως αλλιώς!
Τώρα αυτό το deja vu τι νόημα ακριβώς έχει; Σε ποιους και πως θα δείξουμε τη χώρα μας; Που απευθύνεται το "ενιαίο αφήγημα" που ευαγγελίζεται ο πρωθυπουργός ως στόχο της Επιτροπής 2021;Για μας τους ίδιους; Για τους ξένους;Είναι το ενιαίο της ερμηνείας που θα εντυπωσιάσει τους ξένους;Από αυτό προκύπτει ή μπορεί να προκύψει η λαμπρότητα της επανάστασης του ΄' 21;Της ιδρυτικής μας στιγμής ως κράτους;
Η ιδέα μιας τέτοιας εορτής με ενθουσιάζει.. Αρκεί όμως να διαβάσει κανείς το κείμενο με τους στόχους της επιτροπής, την άμεση σύνδεσή της με τον Πρωθυπουργό για να νοιώσει μια δυσφορία, μια αγκούσα..
Ποιος είναι ο στόχος; Σε ποιους απευθυνόμαστε;
Μήπως θα αρχίσουμε να φωνάζουμε εμείς στους εαυτούς μας πόσο σημαντική ήταν η Επανάσταση του ΄21, όπως φωνάζουμε ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική;Σαν να υπονοείται ότι πρέπει να ξεκολλήσουμε από τα σπλάχνα μας κάποιους που κάτι αμφισβητούν; Πολύ ενδοσκοπικά και μεσοπολεμικά τα βλέπω τα πράγματα..
Και κάτι άλλο. Το 2004 ο στόχος ήταν σαφής:Έπρεπε να βγούμε ασπροπρόσωποι, και δεν γινόταν κάτι μεσοβέζικο επ αυτού. Ή θα τους κάναμε τους Ολυμπιακούς ή όχι. Και τότε αναζητήθηκε κάθε πιθανή πηγή αποτελεσματικότητας σε αυτόν τον τόπο:Έτσι προέκυψε ο Παπαϊωάννου νομίζω.Και η συμμετοχή της νεολαίας στους εθελοντές. Δεν υπήρχε χρόνος για τζιριτνζάντζουλες, γιατί αυτόν και όχι εμένα, και εδώ που τα λέμε αυτή ήταν θέση καθαρής δουλειάς, ποιος θα την ήθελε εύκολα στα χεράκια του, στην πλατίτσα του.. Δεν επρόκειτο περί honore.. Επρόκειτο περί καυτής πατάτας.
Τώρα;
Αν το σκεφτείτε αν έμεινε κάτι θετικό στη μνήμη από αυτούς τους Ολυμπιακούς νομίζω ήταν ο Παπαϊωάννου και οι εθελοντές. Όλα τα άλλα πάλιωσαν γκροτέσκα, και έδειξαν το θριλερικό τους πρόσωπο.
Αυτό το αφήγημα του Παπαϊωάννου είχε ενότητα αφηγηματική ακριβώς, και είχε και ιδιοπροσωπία και πρωτοτυπία ασυνήθιστη για τόσο επίσημη περίσταση. Για φιέστα αν θέλετε. Αλλά όλα αυτά στη ζωή, στην ιστορία, στις παρέες στα σχολεία είναι θέματα προς συζήτηση, έρευνα, δημιουργία. Η ενότητα είναι μια στιγμής αφήγηση, και έπειτα γκρεμίζεται, είναι δυναμική. Αλλιώς κοκαλώνει και γελοιοποιείται..
Απορώ λοιπόν τι θα ψάξει να συντονίσει η κα Αγγελοπούλου, που, για ποιο σκοπό..
Τα λέει αυτά πολύ καλά ο Τάσος Κωστόπουλος στην Εφημερίδα των Συντακτών. Άρθρο του χθες με τίτλο "η Εθνεγερσία του Κυριάκου". Και παραθέτει το παράδειγμα αντίστοιχου εορτασμού στη Ρουμανία πέρυσι. Και το είδος του "εθνικού αφηγήματος με σκοπό τη δημιουργία ενιαίας εικόνας και ταυτότητας της χώρας και των φορέων του κράτους» που δημιούργησε και προωθεί η Πολωνία τα τελευταία χρόνια , οι Βαλτικές χώρες κ.λ.π. θα προσέθετα.
Κάποιο τραύμα θεραπεύουν αυτές βέβαια με όλα αυτά, και κάπου δικαιολογούνται ακόμα και στις ακρότητές τους..
Εμείς;
Το τραύμα του Εμφυλίου; Οι λεγόμενοι νικητές αυτό το τραύμα μόνο ως νικητές μπορούν να το χειριστούν;
Τελετή Έναρξης Ολυμπιακών αγώνων, 2004
Εκτός από ένα πράγμα, δύο μάλλον, τελικά:Την τελετή έναρξης και λήξης, και μια αμφιθυμία απέναντι στους εθελοντές.
Ήμουν ακριβώς 43 χρονών, καλοκαίρι στην Παλαιά Επίδαυρο , κλεφτά σε ένα ξενοδοχείο τις είδα, κατασυγκινημένη. Νομίζω έκλαιγα σε πολλά σημεία με λυγμούς. Ήμουν περήφανη για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου! Πολύ περήφανη! Σαν να ήταν παιδί μου. Σαν όλα αυτά που δεν θα μπορούσα να ζήσω και να κάνω εγώ ποτέ, και ίσως ήθελα, αδιόρατα..Η δημιουργία, η ευφορία της, στη ζωή και την τέχνη.. Αυτό το παιδί, που το παρακολουθούσε ο αδελφός μου το 1986 με την κοπέλα του , και γύριζε σπίτι και μου έλεγε ότι οι θεατές ήταν λιγότεροι από την Ομάδα Χορού! Αυτό το αναστατωτικό Κοντροσόλ στο Χάος!
Όχι για τις τελετές αορίστως,λοιπόν, ήμουν υπέρ, αλλά για τις τελετές που οργάνωσε ο Παπαϊωάννου, γι αυτή την επιλογή του από τη Γιάννα Αγγελοπούλου, που έκανε κάποιος από το επιτελείο της φαντάζομαι, και που δεν ήταν καθόλου αυτονόητη τότε..
Παρόλες τις επιμέρους αντιρρήσεις για διάφορα σημεία αυτών των τελετών, ήταν κάτι πολύ όμορφο, δυνατό, αναζωογονητικό, "΄ένας κόσμος μικρός και μέγας", ταυτόχρονα, πέρασε από μπροστά μας, σοφός και δροσερός, μειδιών και πλακατζής, αισθαντικός και πνευματικός.. Διαπαιδαγώγησαν με το ύφος και το περιεχόμενο τους αυτές οι τελετές ..
Και κυρίως ανταποκρίθηκαν εντελώς στο σκοπό της επικοινωνιακής περίστασης .
Δηλαδή πως θα δείξουμε τη χώρα μας με τον καλύτερο τρόπο στους ξένους, σε όλη την υφήλιο! Ιστορία, λαό, αξίες..
Πήρε και η γενιά του ΄30 με την ελληνικότητα, την εκδίκησή της , το τερμάτισε ο Παπαϊωάννου!

Και μια γενιά νέων, όπως η ανηψιά μου, τότε συμμετείχε στον κόσμο των εθελοντών, και θαύμασα την αγάπη, την αφοσίωση, την ελπίδα, την αυταπάρνηση.
Και έπειτα μπήκε κι αυτή στη γενιά των 700 ευρώ, και στην ανεργία αυτής της γενιάς, και στα χειρότερα, και στον αγώνα της ζωής σήμερα, πως αλλιώς!
Τώρα αυτό το deja vu τι νόημα ακριβώς έχει; Σε ποιους και πως θα δείξουμε τη χώρα μας; Που απευθύνεται το "ενιαίο αφήγημα" που ευαγγελίζεται ο πρωθυπουργός ως στόχο της Επιτροπής 2021;Για μας τους ίδιους; Για τους ξένους;Είναι το ενιαίο της ερμηνείας που θα εντυπωσιάσει τους ξένους;Από αυτό προκύπτει ή μπορεί να προκύψει η λαμπρότητα της επανάστασης του ΄' 21;Της ιδρυτικής μας στιγμής ως κράτους;
Η ιδέα μιας τέτοιας εορτής με ενθουσιάζει.. Αρκεί όμως να διαβάσει κανείς το κείμενο με τους στόχους της επιτροπής, την άμεση σύνδεσή της με τον Πρωθυπουργό για να νοιώσει μια δυσφορία, μια αγκούσα..
Ποιος είναι ο στόχος; Σε ποιους απευθυνόμαστε;
Μήπως θα αρχίσουμε να φωνάζουμε εμείς στους εαυτούς μας πόσο σημαντική ήταν η Επανάσταση του ΄21, όπως φωνάζουμε ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική;Σαν να υπονοείται ότι πρέπει να ξεκολλήσουμε από τα σπλάχνα μας κάποιους που κάτι αμφισβητούν; Πολύ ενδοσκοπικά και μεσοπολεμικά τα βλέπω τα πράγματα..
Και κάτι άλλο. Το 2004 ο στόχος ήταν σαφής:Έπρεπε να βγούμε ασπροπρόσωποι, και δεν γινόταν κάτι μεσοβέζικο επ αυτού. Ή θα τους κάναμε τους Ολυμπιακούς ή όχι. Και τότε αναζητήθηκε κάθε πιθανή πηγή αποτελεσματικότητας σε αυτόν τον τόπο:Έτσι προέκυψε ο Παπαϊωάννου νομίζω.Και η συμμετοχή της νεολαίας στους εθελοντές. Δεν υπήρχε χρόνος για τζιριτνζάντζουλες, γιατί αυτόν και όχι εμένα, και εδώ που τα λέμε αυτή ήταν θέση καθαρής δουλειάς, ποιος θα την ήθελε εύκολα στα χεράκια του, στην πλατίτσα του.. Δεν επρόκειτο περί honore.. Επρόκειτο περί καυτής πατάτας.
Τώρα;
Αν το σκεφτείτε αν έμεινε κάτι θετικό στη μνήμη από αυτούς τους Ολυμπιακούς νομίζω ήταν ο Παπαϊωάννου και οι εθελοντές. Όλα τα άλλα πάλιωσαν γκροτέσκα, και έδειξαν το θριλερικό τους πρόσωπο.
Αυτό το αφήγημα του Παπαϊωάννου είχε ενότητα αφηγηματική ακριβώς, και είχε και ιδιοπροσωπία και πρωτοτυπία ασυνήθιστη για τόσο επίσημη περίσταση. Για φιέστα αν θέλετε. Αλλά όλα αυτά στη ζωή, στην ιστορία, στις παρέες στα σχολεία είναι θέματα προς συζήτηση, έρευνα, δημιουργία. Η ενότητα είναι μια στιγμής αφήγηση, και έπειτα γκρεμίζεται, είναι δυναμική. Αλλιώς κοκαλώνει και γελοιοποιείται..
Απορώ λοιπόν τι θα ψάξει να συντονίσει η κα Αγγελοπούλου, που, για ποιο σκοπό..
Τα λέει αυτά πολύ καλά ο Τάσος Κωστόπουλος στην Εφημερίδα των Συντακτών. Άρθρο του χθες με τίτλο "η Εθνεγερσία του Κυριάκου". Και παραθέτει το παράδειγμα αντίστοιχου εορτασμού στη Ρουμανία πέρυσι. Και το είδος του "εθνικού αφηγήματος με σκοπό τη δημιουργία ενιαίας εικόνας και ταυτότητας της χώρας και των φορέων του κράτους» που δημιούργησε και προωθεί η Πολωνία τα τελευταία χρόνια , οι Βαλτικές χώρες κ.λ.π. θα προσέθετα.
Κάποιο τραύμα θεραπεύουν αυτές βέβαια με όλα αυτά, και κάπου δικαιολογούνται ακόμα και στις ακρότητές τους..
Εμείς;
Το τραύμα του Εμφυλίου; Οι λεγόμενοι νικητές αυτό το τραύμα μόνο ως νικητές μπορούν να το χειριστούν;
Τελετή Έναρξης Ολυμπιακών αγώνων, 2004
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)